. Semlor Är Inte Min Grej .


Bild lånad från Matsafari.


Har just insett att det där med att baka semlor är fan inte min grej. Jag gick efter det här receptet. Degen blev perfekt och var jätte enkel att rulla och ha sig med. Jäste som den skulle gjorde den också. Men när jag tog ut de släta bullarna ur ugnen så var de inte alls så släta som de ni ser på bilden ovan.

De delade på sig och såg mer ut som små djävulsbullar än släta + att de blev lite brända. Men nu har jag iallafall lärt mig att jag inte kan baka semlor och om jag trots allt ska baka det så ska jag göra bullarna mindre och ha plåten längst ner i ugnen. Och nya måste jag göra imorgon så att jag har nått att bjuda på om svärmor, svägerskan & gullungen som jag är halvmoster till kommer hit.

Men hur får man dom så där släta och fina?

Kommentera här: