. En Naken Sambo I Snön .


Samtal i bilen tidigare idag då vi tog en sväng förbi vår kommande lägenhet. Tog en tur då vi hämtade Elias på dagis så att han skulle få se hur det såg ut. Utanför iallafall. Det är otroligt hur mycket som kretsar i en 5½ årings huvud.

- Mamma, är det en sån lägenhet som din kompis Linda bor i?
- Ja, fast hon har flyttat till en annan gata i närheten nu.
- Varför har dom flyttat?
- Kanske för att de inte behöver så stor lägenhet? Dom är 2 st, vi kommer ju vara 4 när bebisen kommer.
- Ja, och sen kommer det en lillasyster med.
- Vill du ha en lillasyster också?
- Ja, Danne måste göra så att det blir en sån.
- Ja, det tycker jag med.
- Annars slänger jag ut honom naken i snön när jag är 28.

Han vill verkligen ha fler syskon efter denna, min lilla trollunge ♥

Kommentarer:

1 Marie:

Haha vilket hot ;D Och väldigt specifikt att det skulle ske när han är 28. Så kul med det där barna vad de kan kläcka ur sig.

2 Anne svarar...:

Marie

Haha. Ja, eller hur. Vet inte vad han just fick 28 ifrån men den punkten var han väldigt bestämd på :)

Danne svarade med att säga:

- Ja, jag tror nog att jag kan vänta tills du är 28.

;p

Kommentera här: