. Fyllda Mini-pajer .

"Alltså; smeten smakar ju som bakelser! D E T kommer bli gott!"

Jag var rastlös igårkväll och fick för mig att vi skulle hitta på nått nytt att baka för att ha som kvällsmysfika. Så jag gjorde en pajdeg. Smidigt, enkelt och det tog H Ö G S T 5 minuter att slänga ihop den. Testade lite olika fyllningar för att se vilken vi tyckte bäst om och rankordningen blev:
  • Kladdkaka - Denna åt vi av allihop och med grädde till så smakade den asgott.

  • Blåbär - Smakade som en liten blåbärspaj. Väldigt god med andra ord.

  • Kladdkaka med mosad banan - Danne smällde i sig två styckan av dessa. Jag smakade lite på en av de han åt och tyckte att den var helt ok. Dock var det den sista som jag smakade så orkade inte mer. Elias ville inte ha sin.

  • Mandelmassa - blev lite för mycket smak av mandel, för min del + att man får passa sig så att den inte bränns eftersom den är i fastare form än de andra fyllningarna.

Kommentarer:

1 Ann-Sofie:

Åh, dom såg riktigt smaskiga ut :-) Det är alltid plus i kanten när det är smidiga att göra. Kram

2 Fia:

Det både låter och ser jätte gott ut!

3 Anne svarar...:

Ann-Sofie

Det var dom verkligen. Ja, speciellt när man har småbarn så är det väldigt uppskattat med snabba och enkla bakverk. Roligt för barnen att vara med också :)

Kram



Fia

De var supergoda! Och eftersom man kan fylla dem med det man själv tycker om så blir det ju ännu bättre :)

4 emma:

Mumsigt...

5 Anne svarar...:

Emma

Verkligen!

6 josefine ♥:

ser riktigt gott ut :)

Kommentera här: