. Köpa Nytt Eller Återanvända .


Danne och jag tog en sväng bort till Xet idag - min sons pappa. Kollade igenom kläder som Elias hade när han var liten och "lånade" några av dom till Knodden i magen. Hittade bl.a en badrock som har använts av alla barnen i vår familj. Den är alltså 30 år gammal eftersom det var min bror som använde den först. Det kallar jag återanvändning!

Förstår mig inte riktigt på de som envisas med att köpa allt nytt. Speciellt inte när det handlar om en liten plutt som inte bryr sig ett skit om ifall det är årets modell på barnvagnen eller om den har några år på nacken men ändå är snygg och hel. Som spjälsängen vi ska använda - den är 22 år gammal men går ypperligt bra att sova i trots det. Kanske att jag frågar mamsen om jag får måla om den, men annars är det inget att klaga på.

Men sen är ju jag sjukt pysslig & väldigt FÖR andrahands saker.
Som ni kanske har märkt?

Kommentarer:

1 Johanna H:

Jag är också FÖR begagnat, men jag gillar att köpa nytt med. Blandar hejvilt, både vad gäller prylar o möbler till hemmet och kläder. Älskar vår nya Emmaljunga-vagn till Noah, vi fick vad vi betalade för där, och jag älskar spjälisen som båda barnen använt/använder, den är 25 år gammal och således den jag låg i när jag var ny! :)

2 Anne svarar...:

Johanna H

Självklart har jag inte heller nått emot att köpa nya saker :) Men det jag inte förstår riktigt är de som envisas med att köpa precis ALLT nytt.

Blanda gammalt och nytt gör jag också så där är jag helt med dig ;)

3 chayenne:

håller med dig helt o hållet! :)

4 Pernilla:

Använda gamla saker som är fina och hela. Är de dåliga så är det inget att ha men är dom som sagt var hela är det helt okej :) supersmidig!

5 Emma:

Hihi vad snygg den nedersta bilden till höger va, en liten heavy metal unge?

6 Ingalill_S:

Blandat är bäst :)

7 Furimmer:

Kanonbra att köpa beg. på det man kan, det sparar ju både miljö och plånbok och småfisarna växer ju så snabbt i början så de hinner ju knappt använda vissa kläder mer än en gång.

8 Lellebell:

Kvaliteten var bättre förr när det gäller möbler iallafall helt klart.

9 emma - 19årig mamma tilll hugo :):

håller helt med :)

Kommentera här: