. Vett & Etikett I Trafiken .


Ibland kan man undra
hur vissa fått sitt körkort egentligen. Om de hittat det i kellogg's paketen eller om de köpt det för en hög summa utan att behöva göra någon uppkörning. Jag tror, utan att överdriva, att vi höll på att krocka 4-5 gånger påväg till och från Linköping igår. Och då var det inte pga nått som jag gjorde.

Folk kör som idioter och verkar tro att de faktiskt tjänar nått på att köra om en bil i en bilkö för att sedan ligga och puttra bakom den istället. Dom fattar inte hur stor risk det är att krocka om man kör om i en kurva eller i ett backkrön. Dessutom är det tydligen jätte kul, enligt vissa, att leka med  döden genom att bara vara hårsmåner ifrån att inte hinna svänga in på rätt vägbana igen efter en omkörning med möte.

Jag var måttligt förbannad på endel av förarna igår, som ni kanske kan förstå. Hade jag krockat, och något hade hänt med Hampus (eller Danne), pga att något pucko inte har trafikvett så hade jag inte slutat slå på idioten förrän han/hon låg i en pöl på backen. Det hymlar jag inte med.


Kommentera här: