. Lugna Besked På BVC .

Hampus och jag tog en sväng till BVC idag. Det är 3 veckor sen vi var där sist och jag trodde att han skulle ha vuxit på sig en hel del sen dess. Det hade han inte utan han har istället börjat komma in i stadiet att hans kurva börjar plana ut sig och att allt inte går så fort som det gör de första veckorna. Han hade nu gått upp 300 g och vuxit 1,5 cm. Vilket alltså innebär:
  • Han ökar 100g / vecka i vikt.
    Innan har det varit ungefär 250g / vecka.

  • Han växer ca 0,5 cm / vecka.
    Innan har det varit ungefär 1 cm / vecka.

Jag passade även på att fråga henne om hans "skrikperiod" som han tycks ha mellan kl 18-20 om kvällarna, om hans s.k magknip/kollik som han endel tycker att han verkar ha och även om hur länge jag ska ge honom minifom dropparna. Han hade knip i magen när han bara var några veckor gammal men det är inget ovanligt att barn har det. Hur som helst så svarade hon att:

"Du kan sluta med minifomen nu egentligen för den här lilla killen har varken knip i magen eller kollik. Men har du en flaska kvar hemma så kan du ju använda upp den om du vill. Anledningen till att han ibland skriker mer än "vanligt" är för att han tror att han och du är en person, att ni hör ihop, och därför kan man säga att han är lite mammig av sig. Inget annat."
 
Sen har han säkert ont i magen någon gång ibland han också (det har ju jag med), det säger jag inte emot, men värre än så är det alltså inte. Men klart att man blir orolig då han ibland sätter i med ett illvrål, och det förstår jag att andra blir också, men det är alltså ingen fara på färden här inte.

Läges rapport idag:
60,5 cm & 5550 g