. En Plåt Ut I Tåspetsarna .


Det var en uppspelt kille som jag nattade ikväll. Elias har varit på sin första fotbollsträning någonsin och det vore en underdrift att säga att han tyckte att det var kul - han älskade det och redan på söndag är det dags för hans andra träning.

Tror att han har "ärvt" sin morfars berömda vänsterfot, sin morbrors bollsinne eller så är han helt enkelt en Plåt ut i tåspetsarna då pappa/morfar, mina två farbröder och min bror har gjort sig ett släktnamn inom fotbollen. Alla vet vilka bröderna Plåt, från Gullringen, är och just i sport är det nått att vara stolt över.

Blir nog att köpa ett par fotbollsskor iallafall. Något som Daniel (Elias pappa) och jag hade tänkt vänta med då vi visste om han verkligen skulle tycka att det var roligt. Men så uppspelt som han var ikväll har jag nog inte sett honom någon gång då det gäller de aktiviteter han gjort tidigare.

Och jag, jag är världens mest stolta mamma.

Kommentarer:

1 Cornelia:

Åh vad kul med fotbollsträning! Ser fram emot när Elton ska göra sin första , om han vill vill säga! hehe..:) Lycka till med allt som komma skall nu Anne! Kram/Cornelia

Kommentera här: