. Chockerande Ful .


Har stressat runt hela dagen idag känns det som. Inte förrän Danne, jag och Elias gick till Prem (Frendo) och köpte varsin glass efter middagen så kände jag att jag började trappa ner lite. Var och tog mig en stänkare idag igen. Bara två gånger klart sen ska jag förhoppningsvis vara så gott som fixad.

Var även på föräldragruppen för första gången (denna graviditet). Egentligen ska inte de som fått barn tidigare gå på det men då det är Dannes första gång så tyckte barnmorskan att vi också kunde joina gruppen. Det pratades om latensfas, aktivfas och efterfas idag - alltså själva starten till slutet av förlossningen eller hur man ska förklara det.

Fick även se en film om hur det kan gå till under en förlossning. Allting var säkert jätte bra men jag kunde inte koncentrera mig på så mycket annat än den sjukt fula brunetten som var med i filmen. Kort mörkt hår och längst fram i pannan hade hon satt två chockrosa toffsar. Hon måste väl ändå vetat att hon skulle bli filmad den dagen?! Vem är så dum så de spökar ut sig så vid ett sånt tillfälle?

Ännu en sak jag inte förstår...

Kommentera här: