. Bytt Är Bytt & Kommer Aldrig Igen .


Det finns många saker som jag inte förstår. Ännu fler nu då jag är gravid och hjärnan inte hänger med som den ska. Då den enklaste tanken blir jätte svårt att få grepp om. En av alla saker som jag inte förstår mig på, gravid eller inte, är alla dessa människor som är så fruktansvärt desperata om att hitta en riktigt nära vän, eller varför inte partner, så att de "går på" vem som helst.

De blir jätte tajta (eller kära) i någon och sen efter bara några månader så pratar de knappt med varandra och är världens ovänner - 2 veckor efter ser man dom med någon som tagit den gamlas plats och som nu är favoriten. I några månader... Är det så enkelt att bara byta så där? De få nära vänner jag har är sånna som jag haft en längre tid, många av dom i flera år, och vi har succesivt byggt upp en stark relation till varandra och vi vet verkligen vart vi har varandra och är säkra på vår vänskap.

Visst, jag har mist några
av de som stått mig otroligt nära också, vilket varit bådas fel (det är aldrig en persons fel), och vissa av dom saknar jag då jag tänker tillbaka men det är ingenting jag kan göra åt det anser jag då det faktiskt måste ligga i bådas intresse att ändra/prata om det som gick fel.

Men att byta ut vän efter vän mot någon som bara duger ett tag
Det är något jag aldrig kommer förstå mig på.

Kommentarer:

1 Ann-Sofi:

Åh vad jag känner igen det du beskriver. Man är någons idol ett par veckor och sen säger man sin ärliga åsikt och man blir hatat resten av sitt liv!

2 MissDog:

Nä jag håller med dig, en nära vänskap tar tid att bygga upp. Det är inga hastverk.

Kommentera här: