. The Botten Is Nådd .


Har just gjort min första anmälan någonsin hos Kronogogden. Nu är det bara en polisanmälan kvar. Detta är något som jag borde ha gjort för länge sen men jag antar att jag har varit "för snäll" och gett desa som det handlar om lite för många chanser.

Men när man varit skyldig någon mer än 16'000 SEK i över ett år och inte följer avtalet i kontraktet så får även den med det bästa tålamodet nog någon gång. Inte för att jag har världens bästa tålamod men nog fan har jag haft en hel del när det gäller detta.
This is it!

Kommentarer:

1 Sasha:

sv; ne högklackat på vintern är inte det bästa precis.



Bra att du anmäler, jag har själv anmält en person en gång bara (för bedrägeri), och sen har även min familj tillsammans anmält en släkting för en grej, usch! Men anmäler man inte så fortsätter det ju bara, och blir oftast värre och värre gennom att de kommer undan med allt!

2 Furimmer:

Bra! Jag skickade inkasso på ett ex som vägrade betalde tillbaka ett lån trots påskrivet och giltigt kontrakt. Det blev avbetalning via inkasso och visst det kostade mig lite så jag fick inte tillbaka exakt hela skulden men känslan var som dom säger priceless =)

3 victoria:

fin blogg!:)

4 Carina:

Vilken tur att du hade kontrakt.

5 chayenne:

usch va jobbigt sånt ''/



6 Anne svarar...:

Sasha

Ja, jag känner det jag med och detta har ju pågått ett bra tag som sagt och de bättrar sig inte så nu räcker det.



Furimmer

Ja, det gör mig iget om jag får betala en liten summa för att få rätt, bara DE gör rätt för sig.



Victoria

Tack.



Carina

Ja, vi skrev kontraktet när de efter 6 månader hade varit sjukt dåliga på att betala av till mig. Någonstans anade jag väl då att det skulle leda till detta.



Chayenne

Ja, det är riktigt tråkigt att det ska behöva gå så här långt. Men jag känner att det är nödvändigt. Det konstiga är att de har råd att fara runt och ha sig, köpa saker på party light/oriflame/tupper ware osv men de kan inte betala 500:-/månad till mig...?!

Kommentera här: