. Gräddar För Fullt .


Magen när jag ligger på rygg.

 

Skönt att det är out in the open nu då. Jag har liksom passerat gränsen för: Hmm.. undrar om hon ätit för mycket godis den senaste tiden eller om hon har en bulle i ugnen..? Svaret är helt enkelt att jag gräddar för fullt. Godis har jag inte varit ett dugg sugen på i princip.

Däremot feta ost, som är ett big NO NO när man är gravid. Undrar hur gravida kvinnor i t.ex Grekland klarar sig. Där har de feta ost till det mesta. Men jag har hittat en feta ost som är gjort på pastöriserad mjölk. Är den lika tabu tro? Det är ju Opastöriserad som man ska undvika. Någon som vet?

Känner att mina hormoner gör sig redo för strid redan när jag skriver detta nämligen.

Kommentarer:

1 Marie:

Tror nog den osten borde funka, det är ju som du säger med pastöriserad och inte pastöriserad.

Jag tappade också allt sug efter sött, endast choklad till en kopp kaffe som va gott.

Läsk tyckte jag va äckligt. ;)

2 Johanna:

Du får äta fetaost som är pastöriserad. Detta gäller dock inte brieost, mögelost osv, vilket retade mig nåt fruktansvärt! :) Grattis och lycka till! E kommer bli en stolt storebror! :)

3 Jennifer:

Men åhh! Vad är det jag läser? GRATTIS! Guu vad spännade och roligt!

När kommer den?

Ja, allt som är pastöriserat kan du äta! Det som inte är pastöriserat kan innehålla e-koli som kan ge stora fosterskador. Så ät du din nyfunne fetaost!

4 Cilla:

Grattis Anne! Så himla mysigt :)

Kram!

5 Anne svarar...:

Marie

Ja, jag känner inte nått söt sug alls egentligen. Bara när jag känner att jag vill ha nått att tugga på, eller hur man ska förklara det :p



Johanna

Tack så mycket.

Brie och sånt äter jag inte iallafall, det är bara fetaosten till kycklingsallad som jag är ute efter :)



Jennifer

Hell yeah! (H) Tack så mycket! Ja, jag ska åka och köpa några förpackningar nu direkt faktiskt. Har känt mig ganska gnällig sen jag skrev inlägget och gjorde mig själv ännu mer sugen ;p



Cilla

Tack så mycket :) Ja, det ska bli mysigt med en liten igen.

Kramar

Kommentera här: