. Vem Har Ansvaret ?


När man träffar någon ny - det ena leder till det andra och det slutar med att man ligger med varandra (a.k.a knullar, har sex, gnuggar, juffsar, humm-hummar, älskar, pökar, sätter på/blir påsatt... you name it!) vems är då ansvaret för att man ska skydda sig?

Är det tjejen eller killens ansvar? Min personliga uppfattning är att de flesta killar helt enkelt tar för givet att ALLA tjejer käkar p-piller, eller skyddar sig på annat sätt, och därför inte ens frågar om det faktiskt är så. Jag har själv varit med om det och jag är säker på att flera av er läsare också har det.

Bådas ansvar?
Ja, man blir knappast gravid genom att onanera...

Kommentarer:

1 elin's smycken:

Absolut bådas! håller med om att killar oftast tar för givet att man skyddar sig och vill köra igång direkt, och då blir det ju lite pinsamt (enligt mig...)

2 kimberly:

ja, jag tycker att de är bådas ansvar egentligen. om tjejen inte äter p-piller säger hon det eller så ska killen inte ta det förgivet och ha med sig kondom :) lite svårt det där..



R Ö S T A



rösta snälla på min outfit så jag får chansen att vinna en iphone!

uppskattar det massor... :)



http://www.ellos.se/ListPage/Category.aspx?CategoryId=49792&id=68

3 Anonym:

Ansvaret är naturligtvis bådas :)



Du hade en väldigt läcker banner :)

4 Mios gravida mamma:

Självklart är det bådas ansvar. Är killen osäker på om tjejen äter p-piller så får han helt enkelt fråga. Och vet tjejen att hon inte skyddar sig så är hon skyldig att säga det tycker jag..

5 Maria:

Det är bådas ansvar att ta upp frågan!

6 Sophie:

det är bådas ansvar att ha koll på sådant , tycker jag

7 Frida:

Tycker att det är bådas ansvar! :)

Kommentera här: