. Vänskap VS Kärlek .


När man var yngre så var mottot att man skulle välja sina vänner före ens pojk/flickvän - för "vänskap varar längst". Stämmer det verkligen ens? Den frasen. Jag kan ärligt säga att jag inte umgås med någon av dom jag hängde med när jag var yngre. Betyder det att jag skulle valt mina pojkvänner före mina vänner?

Nu när man är äldre
och förhoppningsvis har lite mer innanför pannbenet så tänker jag så här: träffar man någon som man älskar och vill vara med så ska man vara det oavsett vad ens vänner tycker och tänker om det. Man kan inte komma överens med alla - så är det bara.

Personligen skulle jag aldrig
be någon av mina vänner att välja mellan någon de älskar och min vänskap. Skulle jag ens uttala den meningen så får jag själv stå mitt kast och se dom försvinna ut ur mitt liv med sin partner. För man säger inte en sån sak (enligt mig). Är man vänner så står man kvar vid varandra oavsett vilket val man än gör. Visst; vänskapen kanske varar längst om vännen står vid ens sida i med och motgångar.

Skulle du välja?

Kommentarer:

1 rebeccaj.:

Bra skrivet och jag håller med dig, man ska inte behöva välja.

2 Mimmi:

Snygg heder!

Och en riktigt bra text/inlägg.

Nej, man ska aldrig behöva välja. Jag tror inte man kan välja heller. För än vad man kommer välja så kommer det bli fel på någon kant.

3 Blogginnehavaren:

Rebeccaj

Nej, det ska man inte behöva göra.



Mimmi

Tack så mycket!

Ja, det har du nog rätt i. Kan inte komma något rätt ut att behöva välja mellan två/fler man älskar.

4 Sandra:

Ja, och en sann vän finns alltid där no matter what

Kommentera här: