. My Soulie .

Mormor ringde för att se om jag var hemma idag och ville sola/fika med henne på hennes balkong. Det lät ju inte helt fel tyckte jag så jag traskade ner för halvtrappan - öppnade porten - gick 5 steg - öppnade en ny port - gick upp två trappor och ringde på mormors dörrklocka.

Min mormor är en klok ung-gammal tant som har en hel del bra att komma med. Ofta säger  hon att hon känner så väl igen sig i mitt liv och att det är som att jag lever om hennes liv och därför är det alltså ännu viktigare att hon "leder mig rätt".

- Det är dumt att vara för snäll och inte säga ifrån till folk. Du är värdefull! Vet du om det?
- Ja, du har sagt det.
- Ja! Och vad var det mer jag skulle säga? . . . Nej då har jag väl sagt vad jag skulle säga till dig. Nu ska jag gå på toa...igen.

Nej, hon är varken galen eller dement.
Hon är bara bäst!

Kommentera här: