. Saknar .

Det känns som att jag glidit ifrån flera av mina vänner. Inte för att jag vill eller medvetet tagit avstånd på något sätt. Det har helt enkelt blivit för mycket med skola och jobb den sista tiden. Och mitt bland alla läxor så ska man vara en glad och ostressad mamma för att ta hand om en liten pojke varannan vecka.

Det är inte alltid det lättaste
att få ihop det, men som jag sagt hela tiden så går E före allt och alla. Han är min prio ett. De veckor då han är hos mig så är jag bara mamma så är det och det är något jag själv valt. De veckor som han inte är här har det då istället blivit att jag haft läxa på läxa att göra + sena kvällar på jobbet.

Förstår ni att jag glidit bort? Men jag ska ta tag i mig själv nu. Jag har ju ingen skola längre, bara massa jobb, och hur trött jag än är så ska jag ta mig tid till mina vänner.

Jag saknar ju er... ♥



. Johanna . Sofia . Elin . Marie . Linda . Balk . Hilma . Tobbs .
. Målle . Ewa . Mariah . Sudden . Sippe . Linus . Madde . Melker .

(för att nämna några)

Kommentarer:

1 amanda:

man glider ifrån vänne hela tiden genom sina år , jag är 15år och har redan insett det ! men man måste ta tag i det , man måste prata med personen om det, för man klarar inte att ta tillbaka kontakten själv !

2 Sippe:

Du, vi som är dina RIKTIGA vänner, vi finns här vid din sida oavsett om du glider ifrån oss eller ej. Man kommer till vissa punkter i livet då det stormar ordentligt och då finns det bara tid och ork att försöka hålla sig fast för att inte blåsa bort. Stormen avtar oftast efter en oregelbunden tid och efter den stormen kan det vara lugnt ett tag tills nästa kommer. Man får liksom inse att det alltid kommer storma av och till, någon gång kraftigt, någon gång svagt ibland inte ens märkbart. Det vi ska koncentrera oss på är att försöka hitta verktyg och redskap att skydda oss med så att stormen inte tar våra liv. Dom redskapen och verktygen finner vi under livets gång. Efter varje storm växer kunskap och efter varje katastrof blir vi starkare.

3 Blogginnehavaren:

Sippe

Fan vad fin du är gumman! Och du har så rätt så och jag vet att du förstår mig och finns kvar även om jag är "borta" en sväng.

Känns skönt att veta att du finns där <3

Kramar

Kommentera här: