. Pojke Eller Flicka ?


Satt och gjorde en liten jämförelse mellan den här graviditeten och då jag väntade E. Endel som är likadant och annat som inte stämmer alls. Danne tror att det blir en tjej den här gången, medan jag är "rädd" för att gissa. Visst att det skulle vara kul med en liten flicka den här gången men huvudsaken, enligt mig, är att allt går bra och att bebisen mår bra.

På torsdag ska vi på vårat andra ultraljud. Danne vill att vi ska ta reda på om det är en kille eller tjej som gömmer sig i magen, och eftersom det är hans första barn så ska vi göra det. Sen om det går att se då eller inte är en annan femma, men går det så vill vi veta. E ska följa med han också och tycker att det ska bli jätte spännande att se sin lillebror/lillasyster för första gången.


Vad tror DU att det blir?
(svaret kommer på torsdag)

Kommentarer:

1 Bea:

De första ni gör när ni kommer ut från ultraljudet är å skriver ett sms till mig, förstått? ;) Jag vill veta vad de blir ju!!

2 Anne svarar...:

Bea

Yes sir!

Vad tror du att det blir då, faster? ;)

3 Johanna:

Flicka

4 Johanna - MyShoebox.se ♥ Gravid v 34 ♥:

Jag går också i de tankarna nu, undrar vad det blir :)

5 Ingbac44:

Det viktiga är att det går bra. Jag var säker på att få en pojke och fick en flicka.

6 Rebecka:

Jag tror att det blir en flicka:) men som sagt

Huvudsaken är att barnet mår bra! Kram

7 Becca:

Kul med ultraljud. Tråkigt bara att de verkar va ganska svåra med att säga vad de tror det är för kön. Det beror nog lite på vilken läkare man får.



Får ni ta med storebror? Det brukar ju stå på kallelsen att syskon inte ska vara med.

8 Anne svarar...:

Becca

Vi har inte fått någon kallelse utan vi har bokat ett UL själva. Och vad ska de göra om vi tar med honom; stänga ute en 5-åring i korridoren för att vänta där?

Inte så länge jag är med! ;)

9 Jennifer:

Klart det vore skoj med en tjejja ju :)



Vid ultraljuden i Västervik får man inte ta med syskon in. Sorry. Men om ni beställt ultraljudet själva så kanske ni ska till Linköping?

Min farmor fick inte ens följa med in när James, jag och hon åkte tillsammans på vårt rutinul i v-vik. De var stenhårda.

Men som sagt, de kan ju inte stänga ute en 5-åring i korridoren... Var bara berädda på att de lär sätta sej på tvären.



Hoppas ni får en vettig läkare om ni vill ta reda på könet. Vissa vägrar och säger att det inte är det ni är där för. Håll tummarna!

10 Anne svarar...:

Jennifer

Vi ska inte till Vvik utan till Ohamn. Och sätter de sig på tvären så är inte jag den som är den utan jag ryter nog ifrån rätt så bra i så fall ;)

Och eftersom de inte har sagt nått om att syskon inte får följa med så kan vi ju omöjligt veta om det. Eller hur? ;)



De frågade sist om vi ville veta nästa gång vi kommer (alltså på torsdag) och då sa vi att vi ville det om det gick att se så säger de att vi inte får så säger vi helt enkelt att det var de själva som frågade oss. jag brukar vara bra på att få som jag vill. Det är ingen som vill ge sig in i en diskussion med mig ;p

11 Jennifer:

Okej, jamen då ska ni inte till v-vik iaf. I Ohamn har jag inte en aning om hur det funkar så det blir nog bra.

12 Anne svarar...:

Jennifer

Jadå, det ska nog gå bra :) Vi var i vvik när jag väntade E men då tror jag inte att de frågade ens om vi ville veta, men det ville vi iofs inte då så kanske var därför?

13 Jennifer:

Jag skulle inte heller tro att de frågade er lite spontant om det heller. Vad jag vet så är det bara en av doktorena där som kan tänka sej att kolla om man själv frågar. Det är liksom inte sånt dom gör.

14 Anne svarar...:

Jennifer

I Vvik menar du?

Ja, jag tror att det är lite olika beroende på vart man åker, likadant som att det på vissa ställen bara görs ett UL och det är det som är runt v 20.

15 Becca:

I oskarshamn är det kanske annorlunda. Vi får hoppas på det då. Risken är väl att pappan får va med syskonet och det vore ju synd om inte han få va med.



Håller en tumme att det löser sig och att ni får reda på vad det blir.



Lycka till!

16 Ann-Sofie:

Spännande det där med att jämföra graviditeter. Mina två var helt olika, och jag har ju fått kille först och sedan en tjeja.

När det gäller ultraljud och ta reda på kön i O-hamn så verkar dom ivriga och villiga att berätta. :) Min syster som gjorde ultraljud där under hennes graviditet fick veta könet. Hon och hennes sambo hade bestämt sig innan för att kolla, och när det kom dit hann de inte ens fråga innan bm föregick dem och frågade om de ville veta könet.

17 Jennifer:

I Västervik menar jag ja. Fast åker och åker? Vanligtvis kanske man inte beställer egna ul och då får man ju åka till vvik, iaf vi från Vby. Här har det ju nyligen införts 2 ul. När jag väntade Viggo fick man ju "bara" göra rutinul runt v 20 där nån stans. Nu har de ju inte för det tidiga ul runt v 12 också, men det är inget rutinul.

Jag måste ju undra varför ni beställt ett eget ul i ohamn. Får jag fråga det?

18 caroline:

när jag väntade våran dotter nu, så var vi i o-hamn och man FÅR ta med syskon för vi hade med våran pojk,,, dom är helt underbara i o-hamn, och dom frågade oss när vi var på rutin i v 17-18 om vi ville se könet, och givetvis ville vi det... stor skillnad om man jämför med tjur bollarna i västervik ;-), iallafall när vi väntade pojken , för snart 4 år sen... :-D..



Stort grattis och lycka till, jag tror du väntar en liten flicka, för jag hade samma symptomer som du :-D

19 Bea:

Hm, de va en svår fråga! Men får väl gissa på en flicka så blir pappa daniel glad ;)

20 Bea:

Och förresten så är inte dom i ohamn svåra alls med att få veta könet! Det var dom själva som frågade oss, så de ska nog inte vara några problem :)

21 Anne svarar...:

Becca

Jag tror att det kommer sluta med att vi alla tre får sitta/ligga och titta på underverket i magen ;)



Ann-Sofie

Ja, jag tycker att det är bättre att jämföra sina egna än att gå och jämföra sig själv med andra. :)

Haha. Ja, men det var lite så de var när vi var där första gången också så det verkar inte vara några problem alls där inte :D



Jennifer

Men åker menar jag att det är olika på olika platser i landet. Har en kompis som bor längre upp och de fick bara göra det i v. 20 t.ex.

Vi sa bara till om det i v 12 att vi ville ha ett då och då skickades vi till ohamn. Vi tyckte att det var bra där och ville därför dit nu igen. Ska göra ett UL till runt v 30 och det kommer antagligen att bli där med.

Ja, varför skulle du inte få fråga det? :) Alla från Hultsfred åker till Ohamn, om de själva inte säger att de vill någon annanstans. När jag väntade E så var jag inskriven på MVC i Vby och fick därför åka till Vvik.



Caroline

Ja, jag fick också bättre intryck av de i Ohamn än vad jag fick av de i Vvik (för 5 år sen ;p ). Känns fräschare i Ohamn med enligt mig :)

Ja, jag tycker att det skulle vara konstigt annars om de stängde ut pappan och syskonet i korridoren och bara pratade med och visade mig.

Tack så mycket. Ja, då skulle den blivande pappan bli nöjd (eftersom han då gissat rätt ;) ) men svaret kommer på torsdag :D



Bea

Haha. Ja, han blir ju det ;p

Nej, jag tror inte det heller. De var så himla snabba med att fråga oss sist vi var där så det ska nog gå bra :)

22 Jennifer:

Anledningen till alla våra kommentarer känns ju som att det var för att jag inte fattade från början att ni i hfred får åka till ohamn och vi i vby får åka till vvik. Att våra orter liksom tillhör olika städer :)

Så jag kan ju bara säga, efter att ha läst alla kommentarer här nu, att ni ska vara glada för att ni får göra era ul i ohamn och inte i vvik! Allt låter mkt bättre där.

Å så fattade jag som att ni beställt ett eget ultraljud, som man får betala för som typ på specialkliniken i lkpg, utöver rutinul som görs i typ v 20. Vilket jag tyckte lät konstigt. Men så är det inte, eller? Ni ska alltså på vanliga rutinul? Hahhaa ;) Det blir så dumt ibland när man skriver, man hör ju liksom inte tonfall och så fattar man inte alltid.



Hur eller hur, ohamn låter som ett bättre ställe än vvik så du lär säkert få som du vill utan några konstigheter :)

Jag tror ni får en tjej om jag utgår från det du beskriver :)

23 Anne svarar...:

Jennifer

Haha. Ja, men det är ingen fara. Jag kan ha varit lite otydlig i mina svar med och som du säger; svårt att höra tonfall osv när man skriver till varandra ;p



Nej nej, det här är RUL'et så inget vi betalar för. Vi betalade inte för det i v 12 heller och kommer inte göra det för det runt v 30. Bara "vanliga" ultraljud :)



Ja, jag har fått bättre uppfattning av Ohamn också faktiskt så jag är glad att vi hamnade där den här gången :)

Ja, om Danne får som han tror så blir det en liten tjej och visst skulle det väl vara kul att testa på hur det är att vara mamma åt en liten flicka också :)

Kommentera här: