. Big Brother Knows .


Idag berättade jag för E att han ska bli storebror. Jag tror inte att jag varit så nervös inför något tidigare i mitt liv. Han är en liten gott & blandat påse min son - är han glad så visar han det direkt och samma sak om det är tvärtom och han har en så otroligt stark vilja, så det gäller att gå varsamt fram med honom i vissa situationer.

Det här var en sån situation. E har alltid varit väldigt tydlig med att han inte vill ha några syskon. Tidigare så tänkte jag inte så mycket på det eftersom jag själv inte ville ha några fler barn just då. Men jag ändrade visst åsikt.

Det blev som förväntat idag. Han blev ledsen och sa än en gång att han inte vill ha någon "sån", som han själv kallade det. Vi pratade lite om det och jag förklarade för honom att ingen kommer älska honom mindre när han får ett syskon osv.

När vi inte hade pratat om det på ett tag så kom han tillslut fram till mig och började känna på magen. "Känner du något?" frågade jag och när han svarade att han inte gjorde det så tog jag hans hand och visade var han skulle känna. "Jag känner han(?)!" skrek han samtidigt som han skrattade jätte mycket.

Det kommer att gå bra det här.

Kommentarer:

1 Rebecka:

Men gud så söt bild på Elias :) Allt kommer nog gå bra när han börjar vänja sig att du har ett litet syskon i magen! kram

2 Johanna:

Sa han pojke? Då blir det pojke ;)

3 Anne svarar...:

Rebecka

Ja, han är så fin :)

Jag tror att du har rätt i det. Det är ju en så pass stor sak att ta till sig för en så pass liten kille som han så det är förståeligt att han behöver lite mer tid :)

Kramar



Johanna

Det får vi förhoppningsvis se den 30 december.

Kommentera här: