. Sonen Funderar .


Samtal mellan mig och sonen igår innan vi skulle sova:

- Mamma, hur gjordes jag?
- Pappa och jag gjorde ju dig.
- Ja, men hur?
- Vi pussades och kramades mycket...
- Gjorde doktorn mig också?
- Njae, han hjälpte till en sväng.
- Hur då?
- På sjukhuset när du skulle ut ur min mage.
- Gav han mig till er då?
- Ja, ungefär så...

Det är mycket tankar i det där lilla huvudet, och jag försöker svara så gott jag kan. Men helt ärlig tänker jag inte vara om just detta. Inte nu. Frågar han igen när han är lite äldre så kan han få reda på sanningen om hur barn blir till.

Men det där med storken försöker jag inte ens med.
Han är betydligt mycket smartare än så.

Kommentarer:

1 Ronny:

Hej! Snurrar runt här på mer-trafik och stannar upp här hos dej.Gillar det jag ser!

Hjärtligt välkommen över för en titt hos mej. Ha det gott!

2 Freddie:

Hahaha. så sött :). Hur gammal är han?

3 Blogginnehavaren:

Freddie

Han fyllde 5 nu i juli :)

Kommentera här: